Van maart 2020 t/m maart 2021. Een innoverend jaar

Nu ik vandaag alleen aan het werk ben op kantoor ontstond het idee om deze blog te schrijven. Mijn uitzicht op de Parallelweg wordt steeds groener. Een mooi moment om eens terug te blikken naar vorig jaar. Alles werd groener, maar voor veel mensen ook wat “grauwer” dan dat jaar ervoor.

Van maart 2020 t/m maart 2021. Een innoverend jaar

Veel ondernemers waren onzeker of ze hun bedrijf nog konden runnen, opdrachten nog wel door gingen en wisten vooraf nog niet wat corona voor impact had op hun bedrijf.

In het begin was er veel onzekerheid. Gaan we nu met dalende cijfers toch uitbreiden, of wachten we op betere tijden?

Inspringen op de situatie

Maurijn Pach heeft naast Pach Design al diverse start-ups opgezet in het verleden. We starten een goed idee op, en wanneer het draait laten we iemand, of een organisatie, het voortzetten. Tot nu toe een groot succes! We blijven 1/2 uur in de week betrokken als eigenaar van het bedrijf. Waarom je dat nog nooit voorbij hebt zien komen? Onze focus blijft bij Pach Design. Hier zijn we met onze collega’s 40 uur per week bereikbaar.

Ondernemers inzetten en laten samenwerken

Door onze ervaring met start-ups konden we vorig jaar voor veel ondernemers snel en efficiënt gaten in hun planning en cashflow opvullen. Wanneer er in een bepaalde sector werk was weggevallen, had een andere sector juist méér werk. Pach Design was de spil om deze klanten aan elkaar te koppelen. Zo sprongen klanten die tijdelijk minder hadden te doen in bij klanten die door corona heel veel werk hadden. De werkbus werd ineens een vervoersmiddel om livestreams door heel het land op te nemen. En dat is nog maar één voorbeeld.

Onze slogen "Samenwerken met resultaat" kenmerkt zich in dit geval!

Door in februari 2021 een webshop te starten met artikelen m.b.t. corona zoals tape, vloer- en raamstickers, sneltesten etc. creëerden we werk voor scholieren die hier op kantoor in totaal dagen lang pakketjes in hebben gepakt.

Een innoverend, in plaats van kwellend jaar

Los van alle ellendige dingen die corona om ons heen geeft hebben we veel stappen gezet naar de toekomst. Thuiswerken is in een noodvaart efficiënt geworden en vergaderen via Microsoft Teams heeft nog nooit zoveel tijd bespaard. Daarnaast ook zelfreflectie die veel mensen persoonlijk aan het denken hebben gezet.

Door de creativiteit binnen ons bedrijf konden en kunnen we snel schakelen. Enkele projecten waar we afgelopen jaar mee bezig zijn geweest:

  • Nationaal voorzien van livestreams voor uitvaartondernemers
  • Diverse nationale en internationale webshops online gezet met functionaliteiten als API koppelingen met boekhoudsystemen (Exact, AFAS en iMuis), en daarnaast ook veel multi-channel toepassingen
  • In samenwerking met een klant en een tekstschrijver zijn we gestart met de aftrap van een tenderbureau. Aanbestedingsplannen voor o.a. groenvoorzieningen en de bouwsector.
  • Ongeveer 13 complete brandings neergezet met analyse, logo en huisstijl ontwikkeling en een website/webshop
  • Een webshop gestart met artikelen m.b.t. corona
  • Ontwikkeling van aanname software voor uitvaartondernemers

Ben je op zoek naar een communicatiebureau die positief blijft en met je mee denkt?

Neem dan gewoon direct contact met ons op!

Overzicht Contact opnemen

Wij zijn gespecialiseerd in o.a.

Bezoekadres: Parallelweg 30, 3903 BC Veenendaal. Voor meer contactgegevens, zie onze contactpagina.