Wanneer moet een website worden vernieuwd?
Wanneer je via het zoeken van deze vraag hier terecht komt is er wellicht wat aan de hand met de website van jouw organisatie. In deze blog leggen we uit wanneer een website moet worden vernieuwd, aangepast, geoptimaliseerd of wanneer er nog weinig aan de hand is.
Wanneer moet er een nieuwe website komen?
Om bij het begin te beginnen zijn er een paar zaken die invloed hebben op de vraag of je website moet worden vernieuwd. Dit kunnen meerdere redenen zijn.
- De website is verouderd qua uiterlijk
- De website is verouderd qua techniek
- De organisatie is veranderd waardoor de website niet meer voldoet
- Je wilt meer rendement of leads uit de website halen
Bovenstaande punten leg ik hieronder uit. Los van elkaar zijn ze alle vier relevant om een goede keuze te maken.
Verandering nodig?
Wil je deze blog niet helemaal uitlezen en weet je al dat er iets moet worden veranderd? Neem contact met ons op!
Soms kan het voorkomen dat een website niet perse hoeft worden vernieuwd maar alleen optimalisatie voldoende is. Dit is vaak minder ingrijpend dan een hele vernieuwing.
Mijn website is verouderd qua uiterlijk
Met ons uiterlijk communiceren wij als mensen op vele manieren. Dit geldt net zo goed voor websites. Hoe de website eruit ziet is bepalend voor de beslissing van de bezoeker. Daarnaast is er door de jaren heen veel veranderd. Heeft de website al een goede weergave op mobiel en tablet? Is hij nog eigentijds?
Mijn website is verouderd qua techniek
Ieder jaar wordt internet en techniek sneller, beter en vooral efficiënter. Vandaag de dag hebben we veel meer internetsnelheid tot onze beschikking dan bijvoorbeeld 5/10 jaar terug. Met die snelheid kunnen we veel meer laten zien en gebruiken. Websites en de techniek erachter kunnen veel efficiënter worden ingezet dan voorheen.
Is de techniek up-to-date, dan is de website op dit moment niet alleen het visitekaartje van je bedrijf, maar ook een verkooptool. Of je nu producten of diensten online aanbiedt. Door de gegevens die we verzamelen van bezoekers kunnen we veel beter sturen op relevante zoekwoorden, de indeling van de website etc. Ben je op zoek naar meer leads en/of wil je een slag slaan om je website te moderniseren? Neem contact met ons op.
Mijn organisatie is veranderd waardoor de website niet meer voldoet
Een bedrijf kan begonnen zijn met een koers en jaren later een andere visie en missie hebben. Heeft de website die ontwikkeling ook meegemaakt? Dan heb je kans dat de content niet meer passend is, maar ook zeker de techniek en de uitstraling van je organisatie. Wellicht zijn er diensten die anders moeten worden ingericht, vertalingen nodig door uitbreiding buiten Nederland of België?
Wij kunnen je organisatie én daarbij je website in kaart brengen om te kijken welke aanpassingen nodig zijn om je website te matchen bij je organisatie. Wanneer je organisatie al veranderd is, maar ook voordat de structuur wordt gewijzigd.
Ik wil meer rendement of leads uit de website halen
Krijg je weinig aanvragen en leads vanuit je website? Bovenstaande punten kunnen de reden zijn. Er kunnen meer redenen zijn waardoor je niet voldoende rendement uit je website haalt:
- De concurrentie is sterk
- De website heeft niet de juiste zoekwoorden
- Er mist relevante content
Door een goede inventarisatie te maken kunnen we de reden achterhalen en aanpakken. Daar is in sommige gevallen geen nieuwe website voor nodig, maar een optimalisatie. Wil je een inventarisatie laten maken? Neem dan contact met ons op voor een eerste kennismaking.
Website vernieuwen of optimaliseren?
Zoals ik in deze blog al aangaf is het vernieuwen van een website niet altijd nodig. Het optimaliseren van een website kan net zo effectief zijn. Wij zijn voorstander van optimalisatie omdat we op die manier optimaal rendement halen uit een website. Soms kan het niet anders en is de website zo verouderd of slecht dat vernieuwing nodig is. Daar kom je maar op één manier achter…
- 13 maart 2022
- Maurijn Pach
- Veenendaal
- Online marketing